woensdag 27 januari 2010

Fotoshoot "Ouwe" Willem (Het leven van Ouwe Willem)


Ik heb dinsdag (26 Jan) heel de dag met Willem opgeschoten.
S' ochtends ben ik bij hem langs gegaan, om te vragen of hij
mee wil werken aan mijn eindproject.
Hij vind de aandacht meer dan leuk, en reageerde enthousiast om mijn vraag.
" Maakt mij niet uit dat je foto's maakt"...

Allereerst hebben we zitten kletsen, ik had
namelijk al een levensverhaal van hem, hier zijn we wat dieper op ingegaan.
Vragen zoals ; Waar heb je spijt van gehad?!
en Waarom ga je eigenlijk niet met mensen van je leeftijd om?
Hier reageerde hij leuk op, en vertelde mij wat hij kwijt
wilde.

Willem heeft tot twee keer toe een kleine tia's gehad, hier baalde hij flink van.
Allereerst heeft hij moeten sukkelen met een rollator en dit koste al enige moeite.
Het schrijven en tekenen ging ook niet meer, en een spraakgebrek maakte van Willem, onze Ouwe Willem niet meer. Hij had een verschrikkelijke hekel aan zijn beperkingen.
Maar door zijn koppigheid en doorzettingsvermogen, is " Ouwe" Willem zo goed als de oude!
Hij fiets weer door de straten van Willemstad, en bij meni
g bar, liggen bierviltjes volgeschetst met verschillende koppen van mensen. Want tekenen kan Willem.
"Je moet toch wat te doen hebben, als je bent gestopt met roken" aldus Willem

Alleen zijn spraakgebrek blijft hij houden, zo heeft hij een goede dag en zo een rotdag.
Als Willem iets niet wil, dan niet... dit is voor mij een extra uitdaging om hier mee om te gaan.

Hieronder vind je wat foto's waar ik erg tevreden mee ben! Foto's puur zoals Willem is!!
Ik ben er nog niet uit of ik de foto's zwart wit of in kleur wil gebruiken.
De foto's hieronder zijn nog zijn nog niet het definitieve resultaat